marokko 2011 ton en john

apen in de hitte

Ja tineke hier zijn de apen. Om de hitte te ontvluchten de stad uitgetrokken en de bergen in. Eerst in de buurt van ifrane een wintertsport paats gaan wandelen langs een waterval. Mooie wandeling met vliegende vissen en veel schildpadden. Geweldig mooi en een heerlijke temperatuur een grAad of 34 in de stad kun jer er 8 bijtellen. Ook de rit naar ifrane was er weer een van een bijzondere schoonheid. Iedere dag zijn we weer verbaasd wat marokko te bieden heeft. Op advies van een ober die vakantie had naar azrou gereden. Net voorbij een kruispuntzag ik een aap. Geen zonnesteek of fatamorgana maar een echte aap. Er bleken er veel te zitten. De vers gekochte bananen werden zo uit je hand gepakt. Over fez en. Meknes valt veel te zeggen. Deze twee steden bezochten we de afgelopen dagen. In mekness veel overblijfselen van moulay idrissi een vechtlustig baasje zelf een beetje sadistisch maar hier wordt hij op handen gedragen omwillen van zijn prestaties. Hij bracht rijkdom en beschermde deze.meer verhalen over fez en mekness volgen thuis anders hebben we niets te vertellen. Ton is inmiddels al zo ver dat hij zegt hier wel een paar maanden per jaar te willen wonen. Ben benieuwd of ik hem meekrijg want we genieten nog steeds iedere dag. Het 0aftellen is begonnen. Morgen de laatste tussenstop voor marakesh woensdag avond vertrekken we. Het wordt een latertje. Nu de stad inhet is inmiddels voldoende afgekoeld . Ton en john

Reacties

Reacties

Margriet

Nou iedereen weer gerust! Het klinkt nog steeds erg aangenaam. Leuk dat je de apen ook hebt meegemaakt! 't Weer schijnt hier ook mooier te worden, dus als het goed is, is het niet zo'n overgang als jullie terug zijn.
Slaap lekker, doeiii, M

Margriet

p.s.
Begrijp ik goed dat Ton de beurs voor gezien houdt en nu in buitenlands onroerend goed gaat?

Mustapha

Ha verloren koppel,
Ik was een beetje bezorgd, omdat jullie reisverslagen dit keer uitbleven. Alles duurt langer in Marokko John! en inshallah ken ik inderdaad. In de afspraak worden altijd 2 aspecten geduid te weten: tijd en plaats. Die twee aspecten worden in een Marokkaanse afspraak erg ruim geduid. Als twee marokkanen afspreken, kan de afspraak als volgt worden gemaakt: We zien elkaat vanavond in het centrum. Terug naar die twee aspecten, tijd (vanavond) en plaats (het centrum) komen wel in de afspraak voor. Maar de kans dat je elkaar vindt, is uitermate klein. Maak je vooral niet druk, want inshallah (godswil) is vaak het antwoord of vargen als: wordt iets wel of niet geregeld? Kortom, je niet zo druk maken en vooral meebewegen is het beste wat je kunt doen. Ik lees nog steeds mooie ervaringen in jullie verslagen, leuk zeg! In Tiel heeft de oeievaar afgelopen zaterdag ons verrast, blij verrast uiteraard. Zijn bezoek was zo snel als de bliksem. De verloskundige arriveerde vrij snel en zei tegen mij: Terwijl ik mijn spullen klaarzet, mag jij water gaan koken. Als het kind er is hebben we twee van die flessen met gekookt water nodig. Hoelang duurt water koken in zo'n elektrische waterkoker? 4 minuten??? onder het water koken hoorde ik het gegil van de baby. Zo snel ging het dan. Een mooi wereld record, zei ik tegen de verloskundige. En zei antwoordde: de volgende keer kan ik beter bij jullie komen logeren. Ach, het was snel, maar alles verliep goed. Moeder en kind maken het inshallah goed en ik ben een trotse vader van een derde kind.

Jullie genieten daar nog even en ik geniet hier. Tot later.
Mustapha.

Ton Bellemakers

Dag vriendjes! Ben benieuwd naar kleedje/ djellaba en wie deze gaat dragen.
Wij zijn gisteren teruggekomen van Roemenië. Was wederom geweldig C u soon gr Ton

Margriet

Ha Ton B!
Door je vraag naar het kleedje verstoor je voor mij als Nederbelg het beeld dat ik ervan had...

mama

Omdat ik geen mailadres heb wil ik Mustapha en echtgenote eerst feliciteren met de geboorte van hun kindje (meisje - jongen ?). Ook wij waren bezorgd omdat John op 10 aug. schreef: tot morgen. Zondag nog steeds geen nieuws. Als ouders wordt je dan toch ongerust. Zijn naar het tel.nr. van het hotel gaan zoeken, kwamen er niet uit. Ton op mobiel gebeld: stond uit. Allerlei gedachten spoken dan door je hoofd. Een bookingskantoor gebeld: verkeerde telefoonnr. want we kregen geen gehoor. Nog een ander nummer gedraaid. Geen gehoor. Toen de politie gebeld met de vraag wat wij het beste zouden kunnen doen. Ambassade Den Haag gebeld, kon ons niet helpen. Toen het consulaat Den Bosch gebeld tot maandag gesloten. Toen het laatste telefoonnr. wat we doorgekregen hadden gebeld en ja hoor CONTACT. We hebben gevraagd of zij ons door kon verbinden. Toen een heel opgewekte : MET JOHN. Een zucht van verlichting ('s-nachts niet geslapen).
LES VOOR TON: KIJK AF EN TOE OP JOUW MOBIEL.
Jongens geniet nog van de laatste dagen en tot .... jullie telefoontje om te melden dat je weer veilig thuis bent.
liefs van mama

Tante Ria.

Wat was ik gisteren blij,dat er weer een verhaal van jullie kwam. Jullie hebben de hele fam in rep en roer gebracht.Omdat er vanaf 10 aug. tot 14 aug geen verhalen kwamen begon ook ik me zorgen te maken net als je ouders.Je haalt je van alles in je hoofd,wat er gebeurd zou kunnen zijn. Na'n telefoontje met jou belde jullie mam me meteen op om te zeggen , dat ze jou gesproken had. We weten nu de reden waarom. Ik zie wel ,dat jullie weer veel gezien hebben.Nog 'n paar dagen en dan is 't avontuur voorbij Jongens. De Foto's zie ik vast nog 'n keer als we bij jullie Pap en Mam zijn. Ga nog lekker genieten,want 't is zo voorbij.
Liefs en Groetjes van Tante Ria en oom Thijs.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!