marokko 2011 ton en john

hoofddoekjes en gucchi en dior

Het was weer een heerlijke dag. Voor het eerst was het weer eens echt warm. Na lekker ontbijt opnopnieuw naar rabat. Ook nu passeren we zonder ongelukken de politiecontroles. Overigens zijn dit de vele zichtbare politieposten maar er zijn zeker zoveel geheime politieagenten in burger. Overal is controle. De auto midden in het centrum gezet. Het kost je 5 dirham ongeveer 45 cent voor een hele dag. En dan let er ook nog iemand op je auto. Daar kunnen ze in eindhoven nog wat van leren. Als eerste een kathedraal bezocht. Nog al pretentieuze naam voor een eenvoudige westers ogende katholieke kerk. Na 1983 wordt het katholisime erkend als religie. Via een moderne soek uit 1920, naar de kasba des oudaias gelopen. Een mooie blauw witte gezellige kasbah aan de zee. Hierna een prachtige botanische tuin bezocht. ,a jaren lang verval heeft de koning hem gered. Dat moet ook kunnen, want we hoorden dat hij een van de rijkste mannen ter wereld is. Vandaar de vele goede werken. Langzaam maar zeker probeert de koning marokko te moderniseren. De positie van de vrouw is een mooi voorbeeld. Maar omdat de koning direct van god afstamt moet hij oppassen, volgens de koran heeft de vrouw geen positie. Maar je ziet zaken wel veranderen. Na de tuin weer na het op een na mooiste strand geweest . Het blijft bijzonder om meiden met gucchies en Diorbrillen samen met gesluierde vriendinnen het strand op zien komen. De een gaat in badpak zwemmen en de ander geheel gekleed. Maar en dat maakt het speciaal wel samen. Mooi dat de marokkanen heir zo open staan voor anderen maar toch hun eigen identiteit blijven behouden. S avond op weg terug naar de riad mist. Volgens mij is het weer hier van slag. Tot morgen inshallah

Reacties

Reacties

Tante Ria.

Hallo Jongens! Jullie kunnen niet zeggen dat de reis saai is . Ik had niet gedacht dat er zoveel politie was. Kijk maar goed uit hoor! Ook is 't onvoorstelbaar dat parkeren zo goedkoop is.Heel wat goedkoper dan hier. Het is bijna niet te geloven dat de vrouwen nog zo weinig te vertellen hebben en als je naar 't strand gaat er zoveel verschil is in gekleed het water in of badpak,maar gelukkig respecteren ze elkaar. Moet je in Scheveningen komen. Het weer is daar toch ook wisselvallig. Bedankt voor jullie verhaal.Ik ben er op m'n oude dag best wat wijzer van geworden.Je leest er zo nu en dan wel iets over,maar nu hoor je eens van mensen die 't ervaren hebben. Tot het volgende verhaal .Goetjes Oom Thijs en tante Ria

Patricia & Erik

Dag John & Ton,
Ja, ook wij volgen het wel en wee van jullie in Marokko! Uiteraard heb ik de weblog ontvangen via tante Addy. En ik moet zeggen: het is erg leuk om jullie ervaringen te lezen.
Een groot deel herken ik dan ook wel, maar dan van onze vakantie in Frankrijk.....Dat zandstralen op het strand is héél herkenbaar. Heet ie daar toevallig ook De Mistral? En Pleun heeft onderweg naar de camping een nieuwe hobby opgedaan. Nl :het raden uit welk land de bus of auto komt. "Mama? Er staat MA op die bus?". En welja: een bus uit Marokko die onderweg is terug naar huis. (met achter die touringcar een énorm grote aanhanger vol fietsen, matrassen, enz) Niet voorbij zien komen?
En tot slot in je Boerka de zee in......mijn zus en ik zijn een groot voorstander en hebben hier, tijdens eerdere vakanties, een gat in de markt in gezien!
Ideaal! Leuk fleurig printje en je ziet niets van die kilootjes teveel, je bent onherkenbaar voor anderen, je verbrand niet door de zon, en kom maar op met dat zandstralen! Voel je niets van!
Jullie hebben daar te maken met trentsetters! Let maar op volgend jaar is de Tankini uit en de Boerka in!
Nee, John en Ton, jullie kunnen volgend jaar gewoon weer op vakantie naar Frankrijk......

Veel plezier nog en een veilige reis!

Groetjes je nicht Patricia
Erik, Pleun & Lonneke

Tineke

Wat een mooi beeld vrouwen in badpak naast vrouwen in burka's in het water. Ik herinner me dat nog uit Maleisie. Fijn dat jullie nog steeds zo genieten en doe inderdaad geen dingen die "verdacht" zijn met al die politie daar. Hoe vergaat het jullie trouwens met het omgaan met de Ramadan? Ik ben inmiddels sinds gisteren weer thuis en ga nu nagenieten van de foto's. We zien elkaar snel
liefs Tineke,

Margriet

Ja de bikini's en burka's, dat doet me denken aan Opuwo in Namibie, waar in de supermarkt de traditionele (half naakte) Himba meisjes zij aan zij winkelden met de moderne (volledig gekleedde) Herero-meisjes.
En lekker van de stranden en de tuinen, ik heb alweer fernweh. Lees op dit moment verhalen uit Ghana, Zuid Afrika en Marokko, dus geen wonder dat afrika blijft trekken.
Hier in het Budelse nog steeds rustig, in het Eindhovense ga ik je wel missen, trof gister wel Harrie G bijna voor mij deur, dus daar even een glaasje mee gedronken, maar dat is toch anders....
Doeiii, M

mostafa

Maar omdat de koning direct van god afstamt moet hij oppassen??

hier maak je toch wel een groffe fout want de koning stamt niet af van god maar het koningshuis beweert alleen af te stammen van de profeet dat is wel wat anders.

zo dit moest ik even recht zetten.

Tante Ria

Hallo John en Ton. Ik kon 't niet laten om nog even te reageren op 't verhaal van Mostafa. Ik geef hem groot gelijk, dat hij dat van de Koning even recht wil zetten.Hij heeft er al 3maanden mee rond gelopen. Het was toen voor hem toch 'n spannende tijd met de baby. Ik vond 't toen al merkwaardig toen ik dat las. Wat Mostafa nu verteld klinkt wat geloofwaardiger.
Dit zal de laatste weblog reactie zijn van jullie prachtig
avontuur.
Lieve groeten, Tante Ria.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!