marokko 2011 ton en john

al hoceima 2

Jawel hoor villa daba is geweldig. Het lijkt net alsof je de elle wonen binnenloopt. Alles tot in kleinste detail over nagedacht. Met stip de mooiste riad tot nu toe. Ook de franse theatrale bernadette past geheel in dit plaatje. Na afloop vam het diner kwam ze trots vertellen dat zij verantwoordelijk was voor het toetje, een heerlijle cheesecake. /a bij iemand eten en je weet wie het is. Nou voor bernadette geldt dat ze lekker bourgondisch is. Helaas mustapha al hoceima heeft er op zijn minst een zusterstad bij. Essaouri is geweldig met mooie haven met bvisafslag. Om 1300 heerlijk 4 bordjes vis gegeten die net waren gevangen, verder is de temperatuur hier heerlijk vanwege de krachtige zeewind. "Lekker graad of 22. En daarna naar verlaten strand geweest met echte moslimhippies en een katten en hondenkolonie. We hebben voor[ morgen plekje gereserveerd om hier te eten. Kortom al hocima 2. Dit moeten ajoup en mirjam zien. Warme groet met een zuchtje wind. De extra borrel op de verjaardag smaakte goed, en ton zijn bijdrage, die is verdampt op de beurs..... Slaap lekker vanuit Een hard bedje john

Pap

Mijne Heren,

Enigzins bekomen van ons Mam haar verjaardag heb ik de pen weer eens ter hand genomen. Ik heb zojuist eerst het Ramadan-journaal nog eens goed bekeken om een beetje in de sfeer te komen.(John deze club is echt iets voor jou.)
De verjaardag was leuk gezellig en druk. Zoals vroeger aan het Hof duurde het feest ruim 3 dagen. Woensdag en donderdag aanloop van de gehandicapte vrienden
en Paul zijn gezin omdat die vrijdag met vakantie gingen. Vrijdag was de finale met alle familie en overige vrienden tot diep in de nacht. Iedereen miste jullie maar ik wel in het bijzonder i.v.m. de "catering".
Ik vind dat werk eigenlijk niet erg maar er moet volgend jaar wel een betere vakantie-planning worden gemaakt door jou en de kleinkinderen i.v.m. deze activiteiten.
Ons Mam is goed bedacht met veel bloemen en
geurtjes en zeker niet te vergeten de zelfgebakken koekjes van de nichtjes Pleun en Lonneke van Patricia. Gisteren en vandaag zijn de restjes opgemaakt en dan gaan we weer over tot de orde van de dag.
Ik heb gelezen (niet gezien!) dat het bij jullie allemaal naar verwachtingen verloopt. Goede auto, mooi weer, een mooi land nog steeds vriendelijke mensen doch het belangrijkste voor jullie nl. het ETEN is volgens mij een beetje aan de matige kant. Dat klopt ook wel want ons Mam vond dat je een stuk magerder leek op de foto die je ons hebt toegestuurd. Maar dat zal wel beter worden nu jullie de bourgondische Bernadette
zijn tegengekomen. Door jullie charme-offensief zal ze wel laten zien wat de Franse keuken te bieden heeft.
Nu speciaal voor Ton. Op alle beurzen in heel de wereld loopt het luidgierend uit de klauwen. De laagste koers bedroeg ca. 290 tot nu toe. Iedereen is bang voor de opening van de beurzen op maandag. Bij elke nieuwsuitzending komen politici en hoogleraren uitgebreid vertellen dat er snel "iets" moet veranderen maar niemand weet "wat" en/of "hoe". Je ziet dat er veel roepers zijn in deze wereld maar weinig zieners. Ton je houdt het niet voor mogelijk maar de rating voor de Rabobank is hoger dan die van Amerika. Het is duidelijk dat er meer boeren het roer in handen moeten krijgen. (Bleker!!!!) Het kan geen toeval zijn dat het in China zo goed gaat. Hier hebben van oudsheer boeren geregeerd. Nu de intelligentia daar de macht overnemen zul je zien dat het ook daar snel zal achteruitgaan.
Tot slot de woningmarkt. Die zit nog steeds op slot dus houdt vnl. ons Mam jullie huis maar in de gaten.
Mannen alle goeds verder en vooral goed uitkijken ook al ziet het er het allemaal vriendelijk uit.
Houdoe, Pap.