marokko 2011 ton en john

dubbele nationaliteit....!!!!

Hallo daar in holland laos noorwegen of waar dan ook. Op de eerste plaats een warme felicitatie aan tante ria en ome thijs! 48 jaar das een felicitatie waard. Hier wordt het alleen maar beter. We snappen nu waarom de marokkanen 2 nationaliteiten willen behouden. We genieten aan een stuk door. Vooral van de kopjes koffie langs de kant van de weg en dan het leven voorbij zien trekken. Ongelofelijk dat je met 3 uur vliegen zo n ander leven kunt binnenstappen. Hopen dat ze morgen nog koffie schenken voor ons gedurende de ramadan . De meeste zeggen van wel. Ander gaan we natuurlijk zelf zetten en zonder drinken op het bankjezitten. Vandaag was weer bijzonder. Na wandeling door ait ben assoud van laurenmce of arabia door niemandsland gereden. Soort canyon doorgereden en het werd maar warmer. zo warm dat we halverwege een hamam zijn binnengestapt voor lekkere sauna en wasbeurt van half uurtje. Heerlijk we voelen ons steeds meer marokkaan en daarmee zakken de prijzen. Laat aangekomen in zagora. Nog warmer maar we kunnen er steeds beter tegen. De mensen worden steeds donkerder. Dit terwijl we als mens door alle vermengingen zouden toegroeien naar mokka mensen. Wij doe in ieder geval ons best, hoewel het kleurtje meer rood is dan mokka. We hebben wederom een geweldig hotel met privezwembad. Ik ga nu nog even afkoelen. Tot snel inshallah john. Ps moeten we bij wilders zijn voor een tweede nationaliteit!

Reacties

Reacties

Mustapha

Dag heren,

Het wordt steeds leuker daar. Leuk om te lezen dat jullie iedere dag weer iets nieuws ontdekken. Hier is er niets veranderd. Het weer is wisselvallig en de oeievaar is in Tiel nog niet aangekomen. Wat leuk dat jullie denken aan een dubbele nationaliteit. Weet dat die dubbelheid ook een schaduwzijde heeft. Jullie krijgen, zoals we dat hier ook zijn gewend, een inbugeringstraject met een aantal toetsonderdelen. één van die toetsmoment is het ondergaan van een belangrijk ritueel "besnijdenis" (zonder verdoving). Echt ritueel en zonder verdoving. Je kunt echt niet rekening op steun van Marianne Thieme. Een partijn voor de dieren kennen ze daar niet. Als de pijn achter de rug is en de wonden zijn genezen, heeft zo'n besnijdenis ook veel voordelen zeker in de hamam of Zagora of ergens in de woestijn :-)
Een andere beproeving in het inburgeringstraject is natuurlijk vasten en dat begint toevallig morgen. Ja boys, niet alleen de lusten, maar ook de lasten van de Marokkaanse cultuur aanvaarden. Ik moet mij hier ook al 24 jaar aanpassen. Daar kennen ze ook zoiets als maatschappelijke participatie en burgerschap. Gewoon meedoen jongens en morgen vasten van zonsopkomst tot zonsondergang. Doe het dan 1 dag!!! Ik houd er nu maar over op, want dat inburgeringsprogramma is zeer uitgebreid.
Ik vond het, als Marokkaan, erg leuk om te lezen dat jullie in dat mooie land genieten. Blijf iedere dag ook genieten van de kleine en de grote belevenissen.

Tot de volgende keer.
Mustapha.

mama

Hoi Ton en John,

Wat een leuke reacties hebben jullie al gekregen. Ik vind dat Mustapha gelijk heeft om ook eens te "VASTEN". Maar niet 1 dag maar minstens een week, dan kunnen jullie beter aanvoelen hoe Mustapha zich voelt.
Ik ben benieuwd of jullie ooit nog gaan kamperen.Wat een luxe. Oom Jac en tante Leny komen vandaag even een kopje koffie drinken. Zij zijn in Oostenrijk op vakantie geweest met heel slecht weer. Ik heb hen al een mail van jullie doorgestuurd zodat zij ook kunnen genieten van jullie mooie belevenissen.
Genieten en blijven uitkijken hoor.

Liefs van mama

Tineke

klinkt allemaal fantastisch wat jullie daar beleven en ervaren. Op dit moment zou ik wel effe willen ruilen want alhoewel ik ook genoeg zie en ontdek ben ik er wel achter dat Vietnam het voor mij niet is qua cultuur in de toeristische plaatsen. Als ik jullie zo hoor is het vooral heel veel vriendelijkheid en gastvrijheid die jullie ondergaan. Geniet daarvan. Enne als Mustapha dit leest, wat een leuke reactie heb jij geschreven.
Nu hier maar weer eens op zoek naar eten zonder Ve Tsin, ook dat is een avontuur. xxx

Tante Ria

Hallo jongens! Oom Thijs en Ik willen jullie even bedanken voor de felicitatie. Nog 2 jaar hè,dan gaan we voor goud als we het halen.Je kunt nooit te ver vooruit praten.Maar als het zover komt,geloof maar dat we 'n feestje bouwen hoor? Ik las dat ze jullie maar willen laten
vasten, dat doe je maar na jullie vakantie hoor.Het duurt
toch nog 'n hele maand. Dan zijn jullie centen op en moet
je vanzelf vasten.Tot de volgende keer!
Doeiii xxx . tante Ria.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!