marokko 2011 ton en john

surrealistisch

Hallo allemaal op de dag van de koning een soort 30 april maar dan anders. Gisteren dehoge atlas ingetrokken. Net voor de bergen koffie gaan drinken in mooie riad met een alleraardigste eigenaar. Hij had de hele wereld gezien en vond dat iedereen moest reizen om steeds nieuwe dingen te zien en te leren. Ik zou het verwondering noemen. En hij heeft gelijk vind ik. Toch moet ook hij nog veel reizen want het was wel iemand die sterk geloofde in de amerikaanse droom. Als je maar je best doet dan kom je er welm. Nou hem is het gelukt iig. Daarna de bergen in. Heerlijke perzikken gaan plukken en dorpsfeest bijgewoond in aisni. Geweldige sfeer met kamelen paarden slangen en een heerlijk zonnetje. We hoorden dat het in de stad 42 graden was. Hier alles veel minder zo n 35 denken we, maar we hebben er geen last van. In de volgende kashbaa wil iedereen onze gids zijn. Twee uur met hassan op pad geweest. Mooie tocht met veel verhalen. Ton is de shock nog niet te boven, wat is het toch een bijzonder volk. Vandaag nog dieper de bergen in naar de woestijn op aan. Wat een betoverende rit. Natuur en berglandschappen zoals we ze nergens gezIen hebben. Onderweg zijn we de enige toeristen en worden we door iedereen begroet. Het is surrealistisch. Overal komen we de. Berbers tegen.nu aangekomen in onze riad. Ook een sprookje net als het film stadje waar oa de film laurence of arabia is opgenomen. En ja het is wel een beetje warm maar goed te hebben. Verder veel ooievaars gezien dus het zal nog wel rustig zijn in tiel. We gaan zo eten en morgen echet de woestijn in Ton en john

Tante Ria

Goede morgen neefjes!Gisteravond laat zag ik dat er weer nieuws van jullie was. Het was te laat om te reageren,want we waren gisteren al 48 jaar getrouwd en zijn we met de kinderen uit eten geweest. Voor we naar bed gingen kon ik 't niet nalaten om nog even kijken. Jullie hadden daar ook feest hè? Het lijkt me harstikke tof omdat mee te maken met al die paarden en kamelen.
Slangen is wat minder.Het lijkt wel 't Paradijs,waar je i.p.v.appels perzikken kan plukken.Het is wel behoorlijk
warm hè? Hier is 't niet veel soeps. Er zijn dagen dat je
in de avond de kachel wel aan zou willen doen. Deze week wordt 't warmer zeggen ze.
Jullie gaan dus vandaag de woestijn in.Daar zal 't wel
om af te pikken zijn? Ik wens jullie 'n leuke tocht jongens
en kijk naar jullie nieuwe belevenis uit.
Liefs en groetjes! tante Ria en oom Thijs.

Imke

Hi Ooms,

Leuk om alle verhalen te lezen, al heb ik ze nog niet allemaal gelezen, maar een berichtje is wel op zijn plaats. Kom net terug uit Spanje (met erg slecht weer). Hopelijk hebben jullie wel beter weer! Ik ga morgen eens op mijn gemak jullie avonturen lezen.

Geniet nog van jullie welverdiende vakantie!!

Liefs, Imke

Adrienne en Frank

Ha broer en zwager,

Jullie hebben al zeer veel cultuur, gewoontes en culinaire
hoogtepunten in een paar dagen mogen beleven.
Prachtige verhalen, complimenten. We zullen ze aan oma doorbrieven want die is ook erg benieuwd wat jullie allemaal meemaken en zien.
Heel veel reisplezier en geniet met volle teugen.

Liefs Adrienne en Frank