marokko 2011 ton en john

in marokko kan alles

Wat is het toch een heerlijk land. Ton is nog een beetje aan het bijkomen van de eerste indrukken. ,na aankomst onze polo afgehaald maar na een gezellige babbel met een van de herzmannen moesten we van hem de auto de volgende dag inruilen voor een betere polo met meer trekkracht. Doe hebben we inmiddels en het is een pittige berggeit. De eerst avond naar het beruchte plein jeema el fna van de aanslag maar vooral van al het lekkere eten. Na een wandeling en een bonensoepje gaan slapen. Bijzonder om duizenden mensen en evenveel autos zonder problemen of irritaties of getoeter aan je voorbij zien trekken. Is dit dan die barbaarse cultuur van wilders. Volgens mij kunnen wij hier iets van leren. Na heerlijke nacht is de onderdompeling echt begonnen. Allereerst de tuinen van de dikwijls depressieve yves st laurant bezocht. Prachtig, eenvoud, kleurrijk en vooral lekker koel. Daarna de joodse wijk bezocht met een islamitische gids. Mooie tour zonder toeristen en de synagoge bezocht en de joodse begraafplaats. Goed om te zien dat samenleven hier probleemloos verloopt. Daarna inkopen gedaan en via het paleis van de koning nog even duik in zwembad genomen. En vanavond op zoek eerste Marokkaans menuutje. Dank aan de blogdichter voor de ware woorden en tieneke wat is je adres van je blog. Ik ben www vergeten en wil niets van laos missen. Warme groeten ,akayaoon arbee

Reacties

Reacties

Tante Ria

Hallo jongens! Fijn dat jullie eerste indruk goed is. Aan eten ook geen gebrek hè? De vraag is of je alles lust?Ik vind dat je al heel actief begonnen bent op de eerste dag.
Volgens mij is er veel te beleven. Veel plezier!
Akayaoon arbee.

Tineke

Hoi John en Ton, leuk jullie eerste goede ervaringen te lezen met Marokko. Bijzonder inderdaad te zien hoe in andere culturen met elkaar omgegaan wordt. Alhoewel hier wel veel getoeter is, is het nooit vanuit ongeduld maar om te waarschuwen dat je er langs wilt. Ook grappig dat we zo met elkaar communiceren in twee compleet verschillende werelden. Mijn weblog is te vinden onder www.lovelylaosenvlugvietnam.nl Ik weet niet helemaal zeker of ik het zo goed schrijf maar als je het googled vind je het meteen. Overigens ben ik inmiddels al enige tijd in Vietnam, is wel effe andere (rijst)koek. Ik zit nu in Hoi An en misschien blijf ik wat langer dan gepland vanwege een tyfoon die van de Filipijnen onderweg is naar Noord Vietnam. Ik wacht dus tot die daar vertrokken is en ik veilig verder kan reizen. Vietnam is heel wat hectischer en minder vriendelijk dan Laos. Maar dit zul je wel lezen in mijn verhalen. Ik heb nogal wat toegevoegd dus voel je niet verplicht het allemaal te lezen. Geniet ervan daar en ik blijf jullie natuurlijk volgen. Liefs Tineke

Robbie

Ha ooms!
Goed om te zien dat jullie t naar jullie zin hebben en bovenal heelhuids aan zijn gekomen ;)!
Ik zal t verslagje zondag aan oma laten lezen, want die is natuurlijk niet zo hip dat ze dat na die nieuwe UPC kast ook nog eens bij kan houden..

Groeten!

Margriet

Jee wat bijzonder, wij herinneren ons vooral het niet aflatende getoeter in Marrakech! Ik zal thuis eens googelen wat er in de tussentijd gebeurd is, nieuwe regelgeving? Of zaten jullie oren nog dicht van het vliegen?

Wij varen nu ergens langs de Zweedse kust, 4 van de 20 uur tot Kiel hebben we inmiddels gehad. Gisteren in Oslo aangekomen, een andere stad dan die we 3 weken geleden zagen toen we wilma en steef naar het vliegveld brachten.
Indrukwekkend en heel verdrietig. En nog steeds onbegrijpelijk wat 1 mens kan aanrichten.

Nou genieten jullie verder, ik trek weer naar buiten,
iets van de hitte is over het skagerak neergedaald.
Groetjes, M

pap

Hoi mannen,

Dit wordt de tweede aanzet om iets van me te laten horen,nadat de 1e is mislukt door onbekendheid met het plaatsen van een bericht op jullie weblog. Ik wilde nl. nog iets nalezen over jullie indrukken over Belgie en toen was het hele verhaal plotseling verdwenen. Ons mam heeft toen een test-case uitgevoerd zonder al teveel succes.
Ik was overigens al aan de late kant, met een reactie mijnerzijds op jullie "wilde" verhalen, omdat ik eerst de B.V. in fiscale veiligheid moest brengen. Ik hoop dat dat is gelukt anders krijg je wel een verzoek van minister de Jager of een van zijn onderdanen,om eens langs te komen om e.e.a. nader uit te leggen. Wellicht kun je dan samen met Ton gaan die al zo'n verzoek heeft ontvangen. Als jullie antwoorden hem niet bevallen zul je moeten gaan "zitten". Misschien een mooie gelegenheid om kosteloos bij te komen van jullie vakantie.
Daarna heeft tante Tonny ons met een bezoek vereerd en jullie weten dan dat er wordt "geshopt". Samen met ons mam hebben ze alle winkels in Eindhoven en Nistelrode bezocht waarna ze tot de conclusie kwamen dat deze niet hadden wat ze zochten. Op mijn vraag wat ze dan wel zochten werd met een meewarige blik beantwoord en de boodschap dat ze hun werkgebied wilde uitbreiden tot Duitsland, te weten Düsseldorf. Hier sloeg de koopwoede ook over op ons mam wat tot gevolg heeft
dat jullie verwachtingen over de erfenis, fors naar beneden moeten worden bijgesteld. Daar komt nog bij dat het op de beurs ook alleen maar kommer en kwel is waardoor enige terughoudendheid op jullie vakantie-uitgaven geen overbodige luxe is.
Jullie waren geschrokken van de leefomstandigheden in Belgie en vooral het gebrek aan solidariteit. Margriet zal jullie wel kunnen uitleggen hoe e.e.a. is gekomen. Het belangrijkste probleem is dat men elkaar niet meer vertrouwd en ook bestuursorganen niet meer kunnen functioneren. In zo'n omgeving valt dan zelfs een bruidsuite tegen.
Gelukkig zijn jullie wel goed in Marokko aangekomen. De eerste indrukken zijn een schitterend land met een
geweldige bevolking. Het blijft een vreemde zaak dat er zoveel mensen hun land verlaten waar het allemaal zo mooi en rustig is. Over de rust heeft Margriet wel een andere mening.Maar ja dat is een vrouw, nietwaar?. Ik zit nu te popelen om de eerste foto's over Marokko te zien. Dan kunnen we gelijk zien of het fototoestel het goed doet.
Ik hoop dat jullie de komende dagen het weer aankunnen en Ton ook een beetje tot rust komt in dit mooie land.
Mannen houdt het recht en tot horens of ziens en de volgende keer maak ik het wat korter.
Groeten Pap.

Margriet

Ha meneer Stoop, ik dacht net na die België - uitspraken: 'ik begin er niet aan' en nu zadelt u mij er alsnog mee op! Gelukkig heb ik nog even.
Ik snap dat u zich zorgen begint te maken over het vakantiebudget, nu het laatste bericht gepost is in Macao. Blijkbaar hebben ze het al snel voor gezien gehouden in Marokko......
En ik neem aan dat u bedoelt dat vrouwen in het algemeen een scherper gehoor hebben, itt mannen die meestal wat (oost-indisch) doof zijn. Ik geloof dat dat in dit geval toch niet helemaal op gaat, want ook Jan (het prototype van die o-i dove man) reageerde verbaasd op de blog.
Nou het wordt tijd dat ik de kapitein ga bijstaan het schip wat rustiger door de Oostzee te manouvreren, dus tot een volgende keer.
Groet, Margriet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!