marokko 2011 ton en john

de ooievaars in rabat

Gisteren maar moeilijk weggekomen van de heerlijke riad aan zee. Lang gekletst met de franse maar in marokko geboren eigenaar en de gasten uit colombia en spanje. Leuke tweetalige kinderen. Toch weggekomen om weer via de kustweg naar rabat te gAan. Lans het koninklijk paleis gereden naar de stad. .mooi mauzoleum bezocht waar een van de koningen er prachtig biicht. Daarba voor de broodjes de eerste marjane bezocht. Een soort plaatselijke ah. Helaas was de snelheid van werken verdwenen bij het personeel. /geduld is een schone zaak maar geen half uur voor een paar broodjes. Hierna chella bezocht een mooie ruine stad (dodenstad). Hier wel 100 ooievaars gezien. Zou dit een teken zijn uit tiel. Na een korte wandeling via sale naar het strand gegaan. Volgens ton het mooiste En lekkerste strand wat hij ooit heeft gezien. Het was lekker. Voor het eerst een strand zonder te zonder zandstralen.. S avonds gaan eten in het dorp van de r iad bouznika kennis gemaakt met de plaatselijke nelson mandela. En met twee jonge engelssprekende studenten waaronder de jeugdkampioen schaken van marokko. Het eten was okee nat als het gezelschap. Vandaag terug naar rabat en de botanische tuinen en verder het stand des nations. Oh ja ook de koning nog tegengekomen in een autokolonne. Ook van hem veel groeten

Reacties

Reacties

Mustapha

Hallo John en Ton,

Wat heerlijk om die leuke reisverslagen van jullie te lezen. Opvallend is dat jullie veel vriendelijke mensen (Marokkanen en niet-Marokkanen) ontmoeten. Ook mooi om te lezen dat je je vrij snel aan mensen en plaatsen kunt hechten. Dan wordt afscheid nemen wel heel lastig inderdaad. Dat Ton beweert dat hij nu het mooiste stand heeft ontdenkt, wijst erop dat hij niet zoveel van de wereld heeft gezien. Hij moet wel een keer de stranden van Al Hoceima zien. Grapje! Ik kan me heel goed voorstellen dat er mooiere plekken zijn dan dat stadje in het Noorden. Het blijft natuurlijk mijn stad, vandaar dat ik altijd zo extreem overdrijf. Al die ooievaars kan inderdaad een serieus teken voor ons hier. De dag van de bevalling komt heel dichtbij (nog maar 10 dagen). Wanneer komen jullie eigenlijk terug?

Veel plezier en tot de volgende keer.
Mustapha.

Tineke

Oh, jongens, wat is het leuk om te lezen dat jullie zo genieten van Marokko. Ondanks dat ik het zwaar heb (gehad) in Vietnam heb ik zeker genoten van mijn reis met name van Laos. Over een paar uur vertrek ik naar het vliegveld en morgenvroeg ben ik weer thuis. Grappig dat ik hier, tijdens mijn worsteling Vietnam te begrijpen, vaak gedacht heb aan jullie. Hoe bijzonder is het om kennis te maken met andere culturen. Ik was altijd zo'n fan van Azie, maar na jullie verhalen moet het misschien toch maar eens Noord Afrika / Marokko gaan worden. Voor goede raad kan ik altijd terecht bij Mustapha. Ik kijk er naar uit alle reisverhalen nog eens uit te wisselen.
Geniet er nog van en een dikke kus.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!